neděle 14. prosince 2008

14.12.2008 Vídeň

Noc byla krátká před 3 ranní jsem vyrazila směr autobusák, kde už byl připraven autobus, kerý nás odveze do Vídně . Bára přijela za chvilku. Ranní snídaně byla v motorestu v Mikulově. Bára se nějak nespokojila s mými makovkami v batohu no……říkat neříkat.

Ve Vídni jsem poprvé viděla růst jmelí, bylo ho tam mraky, stromy byly obalené.

První zastávka byla v centu Vídně u extravagantního domu, který postavil ……..(okno v mé hlavě)

každé okno jíné, i vevnitř je to slátané. Stavěl to jako sociální byty , dnes tam bydlí vídeňská smetánka.




Pak jsme zastavili v Schönbrunnu na ty nádhery co tam byly, jako Zoo a zahrady a zámek jsme měli nen 1,5 hodiny tak jsme stihli projít jen kousek zahrady a kousek trhů. Mají tam nádherné věci, jen nemít hluboko do kapsy..










Pak jsme dostali rozchod v centru Vídně na 4 hodiny. Přidali jsme je na 1,5h k průvodkyni , abychom byli o něco chytřejší a viděli víc světa. No v mé hlavě děravé nakonec nezůstalo nic. Ještě že tam mají tak slavné ospbnosti jako Wolfgang Amadeus Mozart, Franc Josef a královna Alžběta , že jsem se aspoň vyznala v těch sochách…





Budovy jako, divalo, opera, senát,,mě splývají :o))) Ale bylo to nádherné. Viděli jseme hotel Sacher. V místě kde vznikl slavný Sacher dort…..


škoda, že jsme už neměli sílu a čas se vracet na hlavní třídu, to co tam bylo připravené za osvětlení, to musel být za tmy přenádherné…..Koupila jsem v malém krámku pro všechny na košt pravé Mozartovy koule, budu rozdávat aspoň kuličky, originál z místa původu a mě zůstane na památku krabička.


spousta živých soch…


Kavárnu kde poletují živí motýli.. bohužel nebyl čas a síla se vrátit, snad jindy…


největší adventní věnec…..


Nakonec jsme navštívili trhy u radnice. Výzdoba byla nádherná, a čím víc byla tma, tím víc to bylo vánoční. Koupila jsme tam Marušce malinkou kočičku za 2 eura. Vše bylo strašně drahé, ale jí jsme něco přivézt musela. Byla z ní nadšená. Sobě jsem si koupila pomerančový punč, už kvůli tomu hrnku za který se dávala záloha a buď jste ho mohli vrátit a nebo si ho nechat. ten punč byl úžasný, nejdražší teda v mém životě ale za požitek a zážitek to stálo, kdy se mi to zase stane….a bude mi ho připomínat hrnek.






Na radnici je adventní kalendář, každý sen odhalují jedno okno….


Moc se mi líbil tenhle mluvící strom, mluvili a zpívali tam i zvířátka, bylo to k sežrání…




a mohla bych tapetovat do alelujááá fotek jsem přivezla asi 600, to je na kávičku a zbytek výběru TADY

Domu jsme dorazili před 23h sice jsme vyjížděli v 5h ale rozváželi jsme do Havl. Brodu, Kolína a Boleslavi….

Byl to nádherný výlet…. Děkuju Ježíškůůůůů

0 komentářů: