úterý 3. srpna 2010

3.8.2010 Po cestě dětství....
















Teta Helena dopoledne vařila a my se vydali k řece, tam musím vždycky….k babiččinýmu domečku, k provazovýmu mostu na kterým jsme vždycky rozhoupali tetu Boženu a ona se bála….všude kam šlápnu jsou vzpomínky. Už tak 10 let je pod babiččiným barákem zeď nemám jí ráda,museli ji tam postavit, trhala se stráň i s barákem…ale ve vzpomínkách mám pořád tu stráň , na ní před barákem stařičký kaštan, pod ním lavička, zábradlí z kulatin a baráček z oloupanou žlutou omítkou a všichni sešlí v jednom baráčku.V sednici babička sedící za kamny na své stoličce… její polívku jako bych citila na jazyku ještě dnes a už je to 23 let co tu není….Poblbli jsme u šachty, Maruška byla nadšená že je tam vody. A domů došli těsně před bouřkou, do kopečka jsme běželi už za deště.

Odpoledne jsme jeli do Německa na nákupy, je to 35km, já se pořád bála , že nemám Marušku psanou nikde, za Petra a když jsme byli samy mě nezbývalo ani těch 160kaček na známky na novou občanku a co jsme v práci tak jsem to v tom letu úplně zazdila. Nic mě nehonilo. Sice to bylo první město za hranicí které nikdo nehlídá, ale nikdy se neví co se semele… Přišla Janička a měla čas. Mysleli jsme že Maruška bude kručet, že se těšila na výlet. Ale ona si zbalila batůžek a ani se neohlídla a šla k Janičce. K Vinky a hlídat až se nemocná kočička vzbudí. Míňa byla ten den na kastraci. My jsme se oblíkli v hrabáku za pár šupů a kvalitně, nejvíc toho měla Maruška. Pak jsme se stavili v Kiku, kde jsme koupili každému nějakou maličkost a věci jež se šikli. Pak už jsme se nedostali nikam. V průtrži mračen jsme jeli domů. V Čechách nepršelo :o))) Pak jsem došla pro Marušku jež si to mooc užila u Stehlíků a chvíli jsem pobyla. Pak jsme museli na večeři. Maruška už se nacpala u Janičky zpucla 2 talíře bramboračky.:o)))) Ještě jsme v podvečer za smrákání zašli s maruškou na hřbitov, je to přes cestu a já pak můžu před spaním pozorovat svíčku na hrobě a vzpomínat… ono tam toho moc nesvítí, je tam hodně německých hrobů tak většinou svítí a je vidět jen ta naše svíčka…Do noci jsme opět vzpomínali a vyprávěli si…

0 komentářů: